Světový den překročení kapacity Země 2024 – jak můžeme #MoveTheDate pomocí snížení každodenní spotřeby vody

  • Letošní Den překročení kapacity Země (Earth Overshoot Day) připadá na 1. srpna 2024
  • Produktová řešení GROHE pomáhají zákazníkům snížit spotřebu vody a energie bez námahy a ztráty pohodlí

Letošní Den překročení kapacity Země připadá na 1. srpna. Označuje datum, kdy poptávka lidstva po přírodních zdrojích překročí množství, které je Země schopna obnovit za jeden rok. To znamená, že celých pět měsíců žijeme na dluh a stále více vyčerpáváme naše přírodní zdroje. Pro #MoveTheDate je nezbytné snížit naši ekologickou stopu a přijmout řešení, která šetří přírodní zdroje.

Společnost GROHE, jedna z předních světových značek kompletních koupelnových řešení a kuchyňských baterií, se opírá o téměř 90 let zkušeností a nabízí řešení, která zákazníkům umožňují vychutnat si sprchování a zároveň šetřit vodu a peníze.

Potřeba přehodnotit využívání zdrojů, jako je voda, se dostala do našeho každodenního života kvůli postupující klimatické, vodní a energetické krizi. Odpovědné zacházení s vodou se stalo nutností. Téměř dvě třetiny (64 %) lidí dotázaných v nedávném průzkumu věří, že individuální snížení spotřeby vody má pozitivní vliv na životní prostředí1. Vzhledem k tomu, že koupelna tvoří více než dvě třetiny denní spotřeby vody2, lidé začínají přehodnocovat své sprchovací návyky. V mezinárodním měřítku 65 % respondentů uvedlo, že již změnilo nebo plánuje změnit své návyky, které povedou ke kratšímu nebo méně častému sprchování1.

  1. Úsporná technologie GROHE EcoJoy pro ruční a hlavové sprchy i baterie pomáhá snižovat spotřebu vody. Tato řešení jsou dostupná u mnoha modelů ve všech stylových a cenových segmentech, například u sprchových systémů GROHE Tempesta nebo GROHE Euphoria. Omezovač průtoku snižuje průtok vody až o 50 %, aniž by se snížil výkon nebo pohodlí. Například sprcha GROHE Tempesta 110 vybavená technologií EcoJoy může čtyřčlenné domácnosti ušetřit až 68 EUR na ročních účtech za vodu a až 282 EUR na ročních účtech za energii ve srovnání s běžnou ruční sprchou3.
  2. Součástí mnoha termostatických baterií GROHE je tlačítková pojistka GROHE EcoButton, která umožňuje plný průtok vody pouze po stisknutí. Tímto způsobem můžete ušetřit až 50 % vody, aniž byste se o to museli vědomě snažit.
  3. Srdcem termostatů je technologie GROHE TurboStat, která udržuje konstantní teplotu vody po celou dobu sprchování a kompenzuje teplotní špičky, aby nedošlo k opaření.

Tato řešení jsou jen jednou ze součástí závazku společnosti GROHE pečovat o každou kapku vody. Vzhledem k tomu, že neuvěřitelných 47 % lidí tvrdí, že nemá dostatek informací o tom, jak snížit svou spotřebu vody1, je zřejmé, že GROHE musí pokračovat ve zvyšování povědomí o ohleduplném využívání tohoto vzácného zdroje.

Den překročení kapacity Země nám všem připomíná, abychom žili ohleduplněji k životnímu prostředí. Zároveň povzbuzuje značky, aby pracovaly na řešeních, která mohou mít skutečný dopad na jeho zlepšení. Pod záštitou společnosti LIXIL bude společnost GROHE pokračovat v péči o vodu jako o jeden z nejcennějších zdrojů, který máme.

+++ Další informace a tiskové materiály naleznete zde. +++

Zjistěte více o našem portfoliu sprchových řešení na obsahové platformě GROHE X.

Sledujte GROHE na sociálních sítích: Facebooku, Instagramu, LinkedIn a YouTube.

***

O společnosti GROHE

Společnost GROHE je předním světovým poskytovatelem kompletních koupelnových řešení a kuchyňských baterií. Od roku 2014 je GROHE součástí prestižního portfolia skupiny LIXIL, která je zaměřena na vodohospodářské a stavební produkty. Aby každý náš produkt nabízel čirou „Freude an Wasser“, tedy radost z vody, je založen na čtyřech klíčových hodnotách společnosti – kvalitě, technologii, designu a udržitelném rozvoji.

Společnost GROHE nabízí revoluční produktová řešení a služby prostřednictvím oddělených značek GROHE QuickFix, GROHE Professional a prémiové GROHE SPA. Tyto značky byly navrženy na míru specifickým potřebám profesionálních obchodních partnerů společnosti GROHE a jejich odlišným cílovým skupinám.

Vzhledem k tomu, že voda je jádrem obchodních aktivit společnosti GROHE, přispívá značka ke strategii odpovědnosti společnosti LIXIL svým hodnotovým řetězcem šetřícím zdroje – od uhlíkově neutrální* výroby, přes odstranění zbytečných plastů v obalech produktů, až po technologie šetřící vodu a elektrickou energii, jako je například sprcha GROHE Everstream s recyklací vody.

*zahrnuje kompenzační projekty CO2, více na grohe-x.com/sustainability

O společnosti LIXIL

Společnost LIXIL (TSE číslo 5938) vyrábí revoluční vodní a stavební řešení pro každodenní výzvy, která zlepšují život našim zákazníkům po celém světě. Vytváříme přední technologie na základě našeho japonského dědictví a investujeme do výzkumu, jehož výsledkem jsou vysoce kvalitní produkty, které přeměňují domácnosti. Skutečnou podstatou obchodních aktivit společnosti LIXIL je však způsob, jakým je realizujeme – skrze smysluplný design, nevídaný tah na branku, odhodlání zvyšovat dostupnost prémiových produktů pro všechny a společenskou odpovědnost. Součástí naší skupiny jsou přední světové značky jako například INAX, GROHE, American Standard nebo TOSTEM. Přes 55 000 kolegů ve více než 150 zemích světa hrdě pracuje na produktech, které používá více než miliarda lidí každý den. Objevte více na webových stránkách www.lixil.com

GROHE

Feldmühleplatz 15 • 40545 Düsseldorf • Německo • Telefon: +49(0)211/9130-3030 • www.grohe-x.com

KONTAKT PRO MÉDIA

Natalie Kujat

Communications Manager, LIXIL EMENA

E-Mail: media@grohe.com

KONTAKT PRO MÉDIA

markenzeichen GmbH

E-Mail: grohe@markenzeichen.de

1 Průzkum GROHE / YouGov ohledně nedostatku vody, 2023

2 Německý svaz energetického a vodohospodářského průmyslu, Statistiky o vodě, 2021

3 Základ pro ukázkový výpočet: Čtyřčlenná domácnost, kde každá osoba používá sprchu 7 minut denně. Náklady vycházejí z následujícího odhadu: Cena elektrické energie 0,3 €/kWh, cena vody (bez odpadní vody) 0,002 €/litr. Předpokládané průtoky (měřený průtok při tlaku 3 bary):

Staré produkty: 12 l/min pro sprchu

Nové produkty: 8,3 l/min pro sprchu. Nové výrobky vybavené technologií EcoJoy šetřící vodu.

Společnost GROHE nezaručuje přesnost a správnost výsledků, protože výpočet závisí na mnoha nepředvídatelných faktorech, a proto není závazný. Závisí zejména na cenách vody a elektrické energie, chování spotřebitelů a technickém vybavení na místě.